Sunday, March 21, 2010

Pengajaran Hari Ini...

Salam...
waduh..agak2 ape ye pengajaran ari nh?..
yg penting sesuatu telah terjadi...
membuatkan aku terpikir...
apekah yg sebenarnya sesuatu ini terjadi???
aku pasti bukan hanye 1 sebab saje...
sume nie test dari tuhan kpd sume manusia...
juz..same2 pikir lah..
persoalan nye ialah...

"APE KITE NAK BUAT SEBENARNYA?"

bagi aku..
sesuatu perlu perancangan..
perlukan pengalaman..
kesannya pasti lebih byk dari ape yg kite nmpak sebenarnya...
kesan positif or negatif..
tapi aku sgt nmpak kesannye ke arah negatif..
sori to say,prepare lah ngn ape yg kite dh lakukan..
bersabarlah hadapinya..
dan...
bersedialah segala kemungkinan yg akan dtg..

nasihat aku kepada perancang or planner ape2 saje
yg melibatkan kebaikan sume...

"ANDA PERLUKAN PENGALAMAN & PELAN YG TERPERINCI
UNTUK MELAKUKANNYA"

sesuatu organisasi yg berteraskan sumber manusia..
kite perlu sgt2 perancangan yg teliti..
ini melibatkan persepsi, hati, sikap manusia..
manusia merupakan ciptaan tuhan yg sgt kompleks...
jadi..
berhati-hati lah dgn ape yg kite rancangkan dan lakukan...

Wasalam..

HAVE A NICE DAY!!!




No comments:

Post a Comment